



L'attività nel laboratorio è frenetica: domani inizierà il montaggio degli allestimenti e la predisposizione di altre macchine, come ad esempio la Giostra del momento angolare.
http://www.youtube.com/watch?v=EcGl-dRkSyU
http://www.youtube.com/watch?v=EcGl-dRkSyU
Fisica in Moto (physics on motorcycles) is the interactive didactic physics laboratory dedicated specifically to high school students and is located at the historical Ducati factory in Borgo Panigale by the Fondazione Ducati together with the Malpighi high school in Bologna.
The laboratory aims to build a bridge between schools and businesses using the experience of technical and science museums. Specifically designed and custom-built interactive machines will be used inside the laboratory to demonstrate the principles of physics that students learn at school, as well as phsyics’ with a Ducati MotoGP bike. The whole course has been developed with the collaboration of the professors from Bologna’s Malpighi high school and university lecturers.
To effectively learn, students must be passionate about what is in front of them. This is why we want to give students the opportunity to gain experience and not simply experiment in physics. Using entertaining, interactive equipment, the students will therefore be asked to observe, question and then discover how fascinating and tangible the formulas that they normally see printed on the pages of text books actually are.
8 commenti:
Direi che comincia a prendere forma...
GRANDIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Non sapevo che Ducati stesse costruendo una cosa del genere: grande idea! Qualcuno sa dirmi quando apre?
Il laboratorio verrà inaugurato ad inizio Novembre e sarà operativo per le scuole a partire da Gennaio 2008.
Puoi tenerti aggiornato su questo blog.
hey guys.. nice to see u guys keep on updating ur work on this blogg!
seems like u guys r enjoyingg very muchh.. gr88888!
hv a blast of workk.. n good luck..
cheers
avi
Grazie per le informazioni. Insegno alle scuole superiori e porterò sicuramente i miei studenti. Buon lavoro.
...non si parla al cellulare in moto!
Ciao Sava, ciao Mario!
Questo progetto è MITICO!!!!!
Siete forti ragazzi....!!!!!!
Bello bello ma, scusate la mia ignoranza, l'effetto giroscopico non è maggiore su quela posteriore d ruota visto che è in trazione? dovrebbe essere lei che mantiene la moto dritta e su grosse cilindrate con molta coppia fa scendere meno velocemente in piega la moto, no?
Vorrei sapere quanto effetto giroscopico dà la ruota anteriore in relazione a quella posteriore.
Ciao Savino ciao Mario.
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